sobota, 31 marca 2012

pieczeń rzymska

Musiałam coś wymyślić, bo moim panom znudziły się już trochę pulpety i sznycle. Tym razem po prostu zapiekłam mięso mielone z paroma dodatkami. Wyszło nader smaczne, ku mojej uciesze.


składniki:
70 dag mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
2 duże cebule
1 szklanka bułki
jeden mały kabaczek
2 jajka
3 ząbki czosnku
ok. 1 łyżeczki soli
duża szczypta pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka przyprawy chińskiej 5 smaków (Kamisa), bo lubimy  orientalne smaki
1 łyżka sosu sojowego
do wypełnienia:
4 ugotowane na twardo jajka
1/2 zielonej papryki
1 duża marchewka

1. Do dużej miski wrzucam mięso mielone, 2 jajka i bułkę. Dodaję przyprawy i czosnek.
2. Smażę (a właściwie duszę na wodzie) drobno pokrojoną cebulę i dodaję ją do mięsa.
3. Kabaczka obieram i ścieram na tarce o dużych oczkach, a następnie dodaję do reszty składników.
4. Wszystkie składniki dokładnie mieszam, aż do uzyskania w miarę jednolitej masy.
5. Foremkę keksówkę (moja silikonowa) delikatnie przecieram olejem i na dnie wykładam około dwucentymetrową warstwę mięsa.
6. Na środku układam w rzędzie 4 ugotowane na twardo jajka, a przy nich po bokach pokrojone wzdłuż cienkie płaty marchewki i podłużne paski papryki.
7. Przykrywam jajka, marchewkę i paprykę resztą masy mięsnej.
8. Całość przykrywam folią aluminiową.
9. Wstawiam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piekę około godziny.
 10. Do potrawy dodałam jeszcze sos na bazie pieczarek, niestety frytki, ale pieczone w piekarniku, no i ogóra konserwowego. 
Wyszedł pyszny obiad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz