piątek, 16 marca 2012

makaron z kapustą, grzybami i kiełbasą

makaron ze słodką kapustą, grzybami i kiełbaską



Zamiast łazanek wymyśliłam takie sobie danie na bazie słodkiej gotowanej kapusty z suszonymi grzybkami i przysmażoną kiełbaską.
Jak dla mnie i moich bliskich pycha.
Z czego?

1/2 małej kapusty
parę suszonych grzybów (ja ich trochę poskąpiłam, dodałam tylko dla smaku, ale im więcej, tym lepiej)
1 laska kiełbasy (u mnie jakaś ostra)
2 łyżeczki soli do gotowania kapusty
pieprz do smaku
szczypta gałki muszkatułowej

1. Grzyby zostawić na noc w wodzie.
2. Gotować je następnego dnia do momentu, aż zmięknną.
3. Z kapusty wyciąć głąb, podzielić na 4 części i wrzucić do osolonej gorącej wody.Gotować jakieś 30 minut, aż zmięknie i będzie szklista.
4. Odcedzić kapustę i pokroić w małą kostkę.
5. Dodać drobno pokrojone grzybki, przyprawy i smażyć na patelni na wolnym ogniu około 20 minut od czasu do czasu mieszając, aby kapusta nie przywarła.
6. Przysmażyć kiełbasę pokrojoną w kostkę.
7. Połączyć kiełbasę z kapustą.
8. Ugotować wybrany makaron według przepisu na opakowaniu.
9. Ozdobić zieleninką.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz