piątek, 16 marca 2012

naleśniki amerykańskie

naleśniki amerykańskie (pancakes) 
z serkiem waniliowym i sokiem malinowym




Zapraszam na smaczne, szybkie śniadanko na słodko.
Jeszcze jakiś czas temu - nie wiem dlaczego- budziła we mnie ta potrawa strach. Wydawało mi się, że to coś skomplikowanego.
A tu niespodzianka. Ciasto przygotowuje się superszybko, a posiłek smakuje.
To do roboty:


1,5 szkl. mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 jajko
1 szkl. mleka
2 łyżki cukru
2 łyżki rozpuszczonego masła (opcjonalnie - ja nie daję i moim zdaniem nie ma to jakiegokolwiek wpływu na smak)

1. Wszystko wymieszać trzepaczką.
2. Na nieotłuszczonej teflonowej patelni zrobić kilka kleksów z ciasta (dozując małą chochelką) i rozsmarować na kształt małych kółek.
3. Piec wolnym ogniu, aż z zewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, a rant naleśnika trochę się przypiecze.
4. Przełożyć na drugą stronę.




5. Serwować na talerzyku polanym sokiem malinowym .
6. Można dodać serek waniliowy.

1 komentarz:

  1. Podoba mi się ten pomysł :)
    Spróbuję i do zobaczenia u mnie na nymuffin.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń