niedziela, 3 czerwca 2012

tort Dzwoneczek

tort truskawkowy dla pasjonatki Dzwoneczka

Ostatno urodziny obchodziła przyjaciółka mojego syna. Z przyjemnością spełniłam prośbę jej mamy i przygotowałam pyszny torcik truskawkowy z waflem dzwoneczkowym.

Upiekłam 2 biszkopty z 3 jajek na tortownicy o średnicy 25 cm. (biszkopt wg mojej kochanej babci Zosi)
Nasączyłam je nieco gorzką herbatą.

Masa:
40 gram truskawek
4 łyżki żelatyny
2 duże kubki śmietany kremówki (ok. 700 ml)
3 łyżki cukru pudru (do smaku)
do ozdobienia tortu
300 ml śmietany kremówki
2 śmietanfixy
truskawki
płatki migdałowe
(opłatek z nadurkiem)

1.  Truskawki rozgnieść na miazgę.
2. Do 3 łyżkek wody wsypać żelatynę. Zostawić na ok. 5 min. Następnie ją podgrzać ale nie zagotować i dodać do niej 3 łyżki miazgi truskawkowej. Wymieszać.
3. Miazgę z żelatyną wlać do reszty truskawek i zostawić do schłodzenia.
4. Ubić śmietanę na sztywno z 3 śmietanfixami.
5. Do truskawek dodać trochę śmietany, wymieszać, a następnie przełożyć je do reszty truskawek i wszystko dokładnie ze sobą połączyć.
6. Powstałą masę położyć na jednym biszkopcie (ja  wcisnęłam jeszcze w masę kilka świeżych truskawek) i przykryć drugim biszkoptem.
7. Włożyć do lodówki na co najmniej 2 godz. aby masa stężała.


8. Śmietanę przeznaczoną do ozdobienia tortu ubić ze śmietanfixem.
9. 1/3 masy  odłożyć do ozdobienia, resztę rozsmarować na bokach i u góry tortu. Aby opłatek przykleił się równo należy bardzo dokładnie wyrównać śmietanę na wierzchu tortu.
10.Przykleić opłatek.
11. Resztą śmietany włożyć do szprycy i ozdobić tort przykrywając rand opłatka.
Boki tortu obsypać przypieczonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz