środa, 4 lipca 2012

tarta z owocami

Może się to ciasto nie prezentuje spektakularnie, jednakże ożeźwiający smak owoców rekompensuje nie szczególnie wyszukany wygląd.



Na foremkę o średnicy 25 cm zużyłam:
ciasto:
3 szklanki mąki
2 żółtka
1 kostkę margaryny
2/3 szklanki cukru
1 łyżeczkę cukru waniliowego
1 łyżeczkę proszku do pieczenia

1.Z podanych składników ugniotłam ciasto i wsadziłam do lodówki na ok. 1 godz.
2. Okazało się, że ciasta wystarczy jeszcze na ciasteczka (bo nie chciałam, aby spód był gruby). Tak więc ok. 1/3 ciasta wykleiłam spód i boki formy i piekłam go w 200 stopniach około  15 minut.
farsz:
125 ml śmietany
125 ml serka waniliowego
1/2 tabliczki białej czekolady
2 białka
ponadto:
garść malin
garść porzeczek
garść jagód
1 duże jabłko

3. Białka ubić na pianę.
4. Śmietanę i serek podgrzać i dodać do nich czekoladę. Wymieszać do całkowitego rozpuszczenia. Następnie dodać białka i połączyć.
5. Wylać na podpieczony spód. Rozłożyć owoce.
6. Przykryć (posypać utartą 1/3 ciasta)
7. Piec jeszcze ok. 30 minut w 180 stopniach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz