poniedziałek, 23 lipca 2012

tarta wytrawna

Zapraszam na pyszny obiad w formie ciasta. Niby nic, a jednak pychota.



Znowu mnie nabrało na pieczenie - to już chyba uzależnienie. Ponieważ zostały jeszcze okruchy ciasta na słodko, więc wyprodukowałam dla odmiany coś wytrawnego.  Właśnie wgryzam się w świeży, jeszcze ciepły kawałek. Mniam. Tarta prosta - nic wyszukanego.

Ciasto:
2 szklanki mąki
150 gram margaryny (u mnie w kombinacji z masłem)
duża szczypta soli
około pół szklanki wody.
1. Ze składników zagnieść ciasto i włożyć do lodówki na ok. 15 minut.
2. Rozłożyć na formie z tarty (moja o średnicy 25 cm), podziurawić widelcem.
3. Piec ciasto 15 minut w 200 stopniach.

Masa jajeczna:
3 jajka
1/2 szklanki śmietany 18%
1/2 szklanki mleka
1 ząbek czosnku
2 duże szczypty soli
szczypta pieprzu
szczypta gałki muszkatułowej

4. Jajka rozbełtać, dodać do nich mleko,śmietanę i przyprawy.

Poza tym
1 mały brokuł
1/2 papryki czerwonej
1/2 papryki białej
1 mała cebulka
1 malutka cukinia
6 plasterków szynki
5 plasterków sera

5. Brokuła podgotować 3 minuty w osolonej wodzie. Papryki pokroić w talarki, cebulę w pióra, cukinię na cienkie plasterki, szynkę w małe kwadraciki.
6. Warzywa porozkładać fantazyjnie na tarcie z masą jajeczną.
7. Na koniec rozłożyć ser.
8. Piec jeszcze około 30 minut w 180 stopniach.



1 komentarz:

  1. Coś nie wyszło mi z nią.
    Zrobiłem wszystko dokładnie jak z przepisem, a jedyne co zrobiłem źle było nastawienie piekarnika (za niska temperatura w drugiej fazie pieczenia (strasznie ciężko jest mi wyczuć piekarnik, ostatnio przypaliłem więc teraz ostrożnie...)) no i nie mogłem jej odparować. Smak- niezły. Konsystencja mi się nie udała.

    OdpowiedzUsuń