środa, 2 maja 2012

sernik czekoladowy

czekoladowa fantazja sernikowa


Wypróbowałam właśnie nowy sposób pieczenia, to znaczy w kąpieli wodnej. Sernik prawie nie opadł - co niestety ma u mnie bardzo często miejsce. Dodatek czekolady sprawił, że ciasto nabrało "nowego wymiaru".

Tym razem poszłam na łatwiznę  i spód zrobiłam z ciasteczek.
 Składniki:
20 dag ciasteczek maślanych
10 dag masła
 ser:
2 tabliczki czekolady mlecznej
3/4 szkl. cukru
3 jajka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
3 łyżki mąki
1 kg serka z pudełka

1. Ciastka zemleć w melakserze, dodać masło.
2. "Ciasto" rozłożyć na tortownicy o średnicy 25 cm i włożyć do lodówki.

3. Czekolady roztopić w kąpieli wodnej.
4. Jajka ubić z cukrem i ekstraktem na puszystą masę.
3. Do jajek dodać mąkę i serek.
4. Odłożyć 2 szklanki masy.
5. Do reszty dodać czekolady i delikatnie wymieszać.

6. Na tortownicę wylać ser z czekoladą.
7. Tortownicę wstawić do nagrzanego do 180 st. piekarnika, ale do innego pojemnika z wodą (u mnie głęboka blaszka z piekarnika, wypełniona prawie po brzegi wodą)
8. Tę część sernika piec 30 min.
9. Po tym czasie wylać na tortownicę pozostawiony ser bez czekolady i jeszcze piec 30-40 min.
10. Pozostawić w piekarniku do ostygnięcia i potem - o ile to możliwe chłodzić w lodówce co najmniej 2 godz. (O ile to możliwe - u mnie nie da się tego zrobić ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz