środa, 22 sierpnia 2012

biszkopt z rabarbarem i chocolate ganache

Dzisiaj pierwszy raz zmierzyłam się z rabarbarem.  
Dodałam go do biszkopta i wzbogaciłam o nutę czekolady.


Potwornie zachciało mi się słodkości z czekoladą. Zaryzykowałam więc i na połowę surowego ciasta na biszkopta z przepisu mojej Babci Zosi (ale z 5 jajek, 5 czubatych łyżek mąki krupczatki, 5 łyżek cukru, łyżeczki proszku do pieczenia, łyżeczki cukru waniliowego
wylałam chocolate ganache - czyli mieszaninę 100 ml ciepłej śmietany 30% i 100 gram rozpuszczonej w niej mlecznej czekolady
Następnie delikatnie troszkę wymieszałam z ciastem biszkoptowym i wylałam resztę ciasta. 
Na koniec rozłożyłam kawałki z 5 umytych, oskrobanych ze skóry łodyżek rabarbaru.
Piekłam 20 minut w 200 stopniach.
Placek "wyszedł" w ciągu jednego wieczora.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz