sobota, 4 sierpnia 2012

cukinia faszerowana

Znowu cukinia - co jeszcze można zrobić, żeby się całkiem nie znudziła? Przeglądnęłam jak zawsze pół internetu, no i znalazłam pomysł - jak zawsze dodałam swoje 3 grosze i proszę. Moim zdaniem jest rewelacyjna, a przy okazji prezentuje się niczego sobie.
Farszu wyszło mi duużo, więc mam ze 3 obiady z głowy.


Potrzebujemy
4 średniej wielkości cukinie
Do farszu
50 dag mięsa mielonego
1/2 szklanki ryżu
3 papryki (u mnie każda innego koloru)
słoiczek przecieru pomidorowego
10 dag pieczarek
1 duża cebula
i co tam jeszcze sobie wymyślimy
1 ząbek czosnku
sól
pieprz do smaku
30 dag sera żółtego
3 jajka
3 łyżki sosu sojowego (opcjonalnie - lubię ten orientalny smak)
1 łyżeczka przyprawy 5 smaków (jw.)

 

1. Cukinię przekroić wzdłuż i wyjąć gniazda nasienne tak, by powstały łódeczki.
2. Cebulę, papryki pokroić w kostkę.  
3. Ugotować ryż wg. przepisu na opakowaniu.
4. Pieczarki pokroić na plasterki.
5. Cebulę, papryki i pieczarki nieco podsmażyć (no powiedzmy podsmażyć - ja to robię na niewielkiej ilości wody) przyprawiając solą i pieprzem do smaku. Należy robić to dość krótko - jakieś max.4 minuty, żeby z warzyw nie zrobiła się papka.
6. Podsmażyć mięso mielone z czosnkiem, solą i pieprzem (sosem sojowym i przyprawą 5 smaków).
7. Połączyć warzywa z mięsem i ryżem (w dużej misce). Dodać jajka i wymieszać masę .

8. Na cukinie rozłożyć farsz i posypać je startym serem.
9. Piec ok. 20 minut w 180 stopniach na dużych blachach z piekarnika. 
Zapraszam do stołu ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz