niedziela, 16 grudnia 2012

domek z piernika szablon


Zapraszam na pyszną zabawę w zdobienie domku piernikowego. Dość to pracochłonne, ale sprawia ogromną przyjemność. Co sądzicie na temat mojej słodko-miodowej chatki?





550 gr mąki
300 gr miodu
120 gr masła
1 jajko
cała przyprawa do piernika (moim zdaniem świetna Kotanyi)
łyżka kakao (może być trochę więcej)

Miód rozpuścić z masłem, dodać pozostałe składniki. Ciasto pozostawić co najmniej na 2 godz. w lodówce.
Rozwałkować na grubość ok. 5 mm i wykrawać ściany domu od szablonu.
Piec w 180 stopniach ok. 10-12 minut.
Wystarcza na domek z małego szablonu + parę pierniczków.


Szablon do pobrania w rozmiarze 1:1, do wydrukowania na A4. Najlepiej wyciąć go z tektury


Na szyby  użyłam landrynek. Przed pieczeniem należy je rozkroić na drobne części i włożyć do wyciętych okienek. Landrynki roztopią się podczas pieczenia. Niestety czasem - mimo dużych kombinacji - nie udaje się ich odpowiednio roztopić. 

Domek ozdobiony jest lukrem na bazie białka:
do 1 białka ubitego na sztywno dodałam 1 kopiastą szklankę cukru pudru. Włożyłam lukier do woreczka strunowego i odcięłam jedną końcówkę - dziurka miała ok. 2 mm.

Ściany połączyłam za pomocą tasiemek - przed upieczeniem na każdej ścianie zrobiłam u góry i na dole dziurki słomką do napojów.


Domek załączam do akcji "Domek z piernika" organizowanego przez eksperymentykuchenne.blogspot.com ;)

7 komentarzy:

  1. Super pomysł domek jest rewelacyjny pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym w takim zamieszkać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny domeczek...i te okienka...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra domeczek

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę tak śliczny domeczek

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę taki śliczny domeczek!

    OdpowiedzUsuń