niedziela, 22 kwietnia 2012

rożek na lody

ciasto na baardzo chrupiące rożki i miseczki do lodów

Ten weekend był w końcu dość ciepły, więc moja rodzinka zapragnęła przypomnieć sobie jak smakują lody, a ja dodałam do nich nutkę mojej pasji. Zrobiłam pyszne chrupiące miseczki i rożki - jak w lodziarni. Są proste do zrobienia, pod warunkiem, że posiada się gofrownicę.






składniki na 5 rurek lub miseczek
80 g cukru pudru
80 g mąki
1 białko
100 ml mleka

1. Wszystkie składniki wymieszać.
2. Wylać bardzo niewielką ilość ciasta (bardzo cienka warstwa - im cieńsza, tym lepsza) na gofrownicę.
3. Gdy ciasto się zarumieni (w mojej gofrownicy trwa to ok. 10 min), ściągnąć je z gofrownicy, włożyć do małej miseczki, wcisnąć środek aż do dna i pozostawić do ostygnięcia.
Na początku ciasto jest miękkie, ale bardzo szybko twardnieje i robi się chrupkie.
Można je również skręcić w rożek, tworząc z gofra tutkę.
Można je również piec w piekarniku. Trzeba wtedy rozsmarować bardzo cienko ciasto na silikonie i piec do momentu, aż ciasto się zarumieni.

1 komentarz: