sobota, 7 kwietnia 2012

babka drożdżowa

baba jak marzenie





No i nadeszły święta. Zdecydowałam się w końcu na babkę drożdżową, bo jednak ona mi najbardziej odpowiada. Przynajmniej mam pewność, że urośnie, a jak nie wzbudzi zainteresowania wśród mojej rodziny, to będzie cała dla mnie!!!! Przepis jest prosty, a baba smaczna - czegóż więcej trzeba?

500g mąki
15g drożdży świeżych lub 7g suchych
100g miękkiego masła lub margaryny
200 ml mleka
1 jajko
4 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
lukier
sok z połowy cytryny
4 łyżki cukru pudru

1. Mleko lekko podgrzać, ale nie za mocno - do jakiś 40 stopni.
2. Dodajemy do niego drożdże, cukier i 2 łyżki mąki. Odstawiamy na ok. 10 minut.
3. Gdy drożdże zaczną się "burzyć", dodajemy do nich mąkę, jajko, miękkie masło i sól.
4. Zagniatamy ciasto ok. 5-10 minut, do momentu, aż stworzy jednolitą konsystencję i po przecięciu będzie wyraźnie widać drobne pęcherzyki.
5. Odłożyć ciasto w ciepłe miejsce na około 1 godz. Ciasto ma zwiększyć swoją objętość co najmniej o połowę.
6. Gotowe ciasto przełożyć do formy i pozostawić jeszcze na 15 minut.
7. Wstawić do nagrzanego do 200°C piekarnika i piec ok. 20 - 30minut,  do momentu, aż się ładnie zrumieni.
8. Można polać lukrem z cytryny i cukru pudru.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz