niedziela, 18 listopada 2012

sos z prawdziwków suszonych

Najpyszniejszy sos, jaki kiedykolwiek próbowałam. Dzięki dobroci moich kochanych rodziców, moja piwnica wzbogaciła się o wspaniałe suszone borowiki. Miałam je wykorzystać dopiero w święta, ale co tam.


Użyłam:
dużej garści suszonych prawdziwków
1 małej cebuli
1,5 łyżki mąki
1 łyżki masła
soli, pieprzu 
1 kostki rosołowej warzywna
2 łyżek śmietany 18%
ok. 1 litr wody

1. Grzyby moczyć co najmniej 2 godziny, a następnie gotować z cebulą i kostką warzywną pod przykryciem, do momentu, aż grzybki zmiękną. 
2. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć. Następnie dodać do wywaru z grzybów.
3. Mąkę  delikatnie przygrzać na  patelni z masłem (tylko tyle, by mąka straciła smak surowizny). Wsypać mąkę do garnuszka i dokładnie wymieszać z 3 łyżkami zimnej wody. 
4. Wlać mąkę z wodą do gotującego się wywaru z cebulką. 
5. Doprawić do smaku (wg mojego gustu smakuje pysznie z dużą ilością pieprzu)
6. Gotować mieszając (np. trzepaczką) do momentu, aż wyraźnie zgęstnieje.
7. Dodać śmietankę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz