piątek, 13 lutego 2015

Ciasto czekoladowe

Mój mąż nie lubi (na swoje nieszczęście) ciast czekoladowych!  Ja natomiast od czasu do czasu pragnę się porozkoszować kawałkiem cudownego brownie, tudzież murzynka. Przepis, który ostatnio przećwiczyłam na pewno zostanie jeszcze wieeeeele razy powtórzony. Cudowne miękkie, soczyste wnętrze, chocolate ganache na zewnątrz - po prostu rewelacja.

Dodaj napis

Składniki:
ciasto:
200 g czekolady (mlecznej lub gorzkiej)
150 g masła
200 g cukru
4 jajka
150 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szczypta soli
2 łyżki kakao
polewa: (chocolate ganache)
200 g gorzkiej czekolady
100 ml śmietany 30%
1 łyżka masła
 

1. Czekoladę rozpuścić z masłem, 50 g cukru i kakao w kąpieli wodnej (postawić na garnku z gorącą wodą miskę z czekoladą). Nieco ostudzić.
2. Żółtka oddzielić od białek.
3. Białka ubić z solą i ze 100 g cukru na sztywną błyszczącą pianę.
4. Do białek wmieszać delikatnie nieco rozbełtane żółtka i czekoladę.
5. Wlać całość do wyłożonej od spodu i po bokach posmarowanej margaryną (masłem) formy tortowej (o średnicy 24-26 cm).
6. Piec w 160 stopniach (termoobieg) ok. 30-40 minut (do suchego patyczka). Wystudzić.

7. Na polewę rozgrzać śmietanę (nie zagotowywać)
8. Dodać czekoladę i masło. Mieszać wszystkie składniki dotąd, aż powstanie jednolita ciemna masa.

9. Ciasto polać  chocolate ganache.

Cudownie smakuje podgrzane 20 sek. w mikrofali z dodatkiem bitej śmietany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz